dinsdag 16 mei 2023

Dag 1 / 16 mei

Gisteravond ben ik rond 18:30 richting Amsterdam vertrokken. Ik verbleef een nachtje in een hotel vlakbij Schiphol, scheelde vanmorgen weer behoorlijk qua vroeg ik op pad moest. Ik heb een nachtje in MAXhotel Schiphol geslapen, was een prima kamer. Erg klein, maar voor één nachtje is dat prima.


Vanmorgen ging om 6:00 de wekker. Vanaf 6:55 konden koffers worden afgegeven, dus ik was van plan om rond die tijd op Schiphol te zijn. Uiteindelijk ben ik rond 6:30 vertrokken richting Schiphol. Het was maar een kwartiertje rijden, dus ik was er zo. Ik had gereserveerd voor de parkeergarage, dus ik kon zo doorrijden met kentekenherkenning. Uiteindelijk was ik 6:45 in de parkeergarage, het was even zoeken maar uiteindelijk een plekje gevonden. Altijd even een foto maken van welke rij + symbool de auto staat en toen op naar de shuttle naar Schiphol. 
Rond 7:00 de bagage afgegeven bij de incheckbalie en toen richting de security gelopen. Ik kon zo in één keer doorlopen, er stond totaal geen rij. Mijn handbagage werd er wel uitgepikt om gecontroleerd geworden, iemand heeft even gekeken en toen was het ook gelijk klaar. Toen door naar paspoortcontrole, makkelijk met self service. Uiteindelijk stond ik om 7:30 voorbij de paspoortcontrole en kon ik langzaam richting de gate lopen. Dit was in de verste hoek van vertrekhal 3, dus was nog een stukje lopen. Maar ik had gelukkig alle tijd. Rond 8:00 werd duidelijk welke gate ik precies moest hebben, dus ben toen naar die gate gelopen. Bij de gate werd de ticket nogmaals gescand en toen was het wachten tot het boarden begon. Uiteindelijk begon het boarden na een kwartiertje en ging dat heel voorspoedig. Toen de meeste mensen in het vliegtuig zaten had ik nog steeds twee lege stoelen naast me, ik had dus geluk! De steward noemde het de VIP row 😉 We konden mooi op tijd vertrekken en kwamen zelfs 10 minuten eerder aan op London Gatwick.
Vanuit het vliegtuig was het nog een stuk lopen naar de paspoortcontrole, gewoon de bordjes volgen en je komt er wel. Bij de paspoortcontrole stonden dezelfde poortjes als op Schiphol, dus dat was weer heel gemakkelijk. Van de paspoortcontrole was het nog een klein stukje naar de bagageband, de koffers lagen al op de band dus die kon ik er gelijk afpakken. Ik had de trein geboekt voor richting het hotel, om bij het treinstation te komen moest ik eerst met een shuttle van de North terminal naar de South terminal. 
Bij het treinstation aangekomen kon ik zo doorlopen omdat ik al een QR code met ticket had, de trein ging al over 10 minuten dus ik was mooi op tijd. Eenmaal in de trein was het een 40 minuten tot het station wat het dichtst bij het hotel ligt. Trein was eerst behoorlijk vol, dus moest ik staan. Na drie haltes was het gelukkig een stuk rustiger en kon ik gaan zitten. Bij station Farringdon moest ik uitstappen. Ik heb hier bij het station vast even een Oyster card gekocht, de kaart voor het openbaar vervoer hier in Londen.
Vanaf het station was het een vijf minuutjes lopen naar het hotel. Ik was nog erg vroeg, het was nog maar 11:00. Officieel was het inchecken vanaf 14:00 maar gelukkig was de kamer al klaar en kon ik gelijk inchecken. De kamer is mooi, groot zat en netjes! Nog even op de kamer een broodje gegeten die ik op het vliegveld had gekocht en mijn koffer alvast wat uitpakken.



Na ongeveer een uurtje op de hotelkamer ben ik richting het metrostation gelopen en heb ik de metro richting Oxford Circus genomen. Ik had voor vandaag eigenlijk geen plannen omdat ik niet wist hoe de dag zou verlopen. Het verliep vandaag allemaal voorspoedig dus ik had eigenlijk de hele middag nog. Ik ben dus bij Oxford Circus uitgestapt en ben Oxford Street West afgelopen, bij een paar winkels naar binnen geweest, maar niks gekocht.😉 Aan het einde van Oxford Street kwam ik uit bij Hyde Park, ik ben door het park gelopen en heb bij het water in de buurt lekker op een bankje in de zon gezeten. Even uitgerust want ik had al een behoorlijk aantal stappen gezet. 
Na een kwartiertje weer verder gelopen richting Buckingham Palace. Om Buckingham Palace heen wordt veel aan de weg gewerkt dus staan veel hekken. Toen we wilden oversteken kwamen er ineens allemaal politieagenten op motoren alle wegen afsluiten en zo kwamen er twee auto's aan die bij Buckingham Palace onder de poort door gingen, benieuwd wie daar in zaten. 😉 Even later kwam er nog een paard met koets aan die een rondje reed. 




Na dit gezien te hebben zag ik op google maps dat de Big Ben heel dichtbij was. Hierop besloot ik om dan maar deze richting op te lopen. Onderweg weer veel politie en afgesloten wegen. 



Ik was nog niet uitgelopen voor vandaag dus ik ben richting Trafalgar Square gelopen en vanaf daar verder naar Piccadilly Circus. Het was hier behoorlijk druk. Inmiddels was ik wel toe aan een beetje verfrissing dus heb ik bij de Pret a Manger een peachy cooler gehaald. Toen ben ik daar mensen gaan kijken, even de benen wat uit laten rusten. 

Toen de benen wat uitgerust waren ben ik weer richting Piccadilly Circus gelopen en daar bij een Tesco Express alvast even wat voor ontbijt morgen gehaald en wat te drinken voor vanavond/morgen. Het was inmiddels bijna 17:00 en eigenlijk had ik al wel honger, ik ben dan ook gelijk maar wat gaan eten als avondeten. Ik heb bij de Wingstop gegeten, hier kun je wings/boneless wings/chicken tenders krijgen met verschillende smaken. Dit smaakte dan ook erg goed. 

Toen dit op was ben ik weer richting metro Tottenham Court Road gelopen en heb vanaf daar de metro naar Farringdon genomen. Toen was het nog zo'n 5 minuten lopen naar het hotel en ben ik lekker op bed tv gaan kijken. Ik heb vandaag meer dan 23000 stappen gezet, dus ik heb mijn best vandaag zeker gedaan. 😉

We gaan zien wat morgen weer brengt!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dag 7 / 22 mei

  Vandaag is alweer de laatste volledige dag in Londen, voor vandaag staan er meerdere dingen op het programma. Het eerste is Notting Hill, ...