donderdag 18 mei 2023

Dag 2 / 17 mei

Vanochtend had ik de wekker om 9:00 gezet, ik had wat opstartproblemen doordat ik me niet helemaal fit voelde. Keelpijn, hoesten, slijm ophoesten en gewoon algehele malaise. Na even wat langer in bed, veel water en wat medicijnen mijn bed uitgestapt. Ik had voor vandaag ook nog niet een concreet plan, wel had ik een aantal dingen opgeschreven die ik deze week wil gaan doen. Lijstje erbij gepakt en de keuze was gevallen op de Tower of London. Ik zag dat ik hier voor een ticket moest kopen, en heb dit online op de hotel kamer gedaan. Ik hoefde alleen een datum te kiezen en geen tijdstip dus dat scheelde. Nadat ik me klaargemaakt had en mijn ontbijt op had was het tijd om te gaan. Ik pakte de metro richting Tower of London, dit was maar iets van 3 haltes met de metro dus ik was er ook zomaar. Het was nog redelijk te doen qua drukte dus dat was ook fijn. Ik had bij het ticket ook een audio tour geboekt, deze kon ik ophalen bij de ingang. Eenmaal buiten begonnen met de tour en heel veel gezien. Veel te weten gekomen over de geschiedenis van de Tower of London, wat er allemaal heeft plaatsgevonden daar en waar het nu nog voor gebruikt wordt. 






 Toen ik het meeste had bekeken waren de Crown Jewels nog over, hier stond wel een rij voor maar ik dacht ik ben hier nu dus dan ga ik ze ook bekijken. Ik heb denk ik iets langer dan een half uur in de rij moeten staan. Dus dat viel opzich mee, nadat ik bijna vooraan stond was de rij al bijna de helft langer dan toen ik aansloot dus ik was nog mooi op tijd. Eenmaal binnen ga je langs alle belangrijke juwelen en voorwerpen van de Britse koninklijke familie, alle attributen die ze net gebruikt hadden bij de kroning van Charles dus dat was wel bijzonder om te zien. Ook hadden ze een hele gang ingericht met alle verschillende kronen die ze hebben. Dat waren er behoorlijk wat, ook de kronen die Charles en Camilla droegen stonden er tussen. Er stond ook bij hoe zwaar ze waren en sommige waren zelfs meer dan 3 kilo.

Nadat ik was uitgekeken bij de Tower was ik drie uur verder, ik had me dus lang vermaakt. Ik ben toen bij de Tower Bridge gaan zitten, op hetzelfde bankje als waar ik 10 jaar eerder ook met mijn moeder had gezeten. Dus dat was wel bijzonder, het was lekker druk hier ook. 


Toen ik ook hier uitgekeken was ben ik de brug over gelopen, even naar een supermarkt geweest en wat te drinken gekocht. Daarna ben ik verder gaan lopen en kwam bij The Shard uit, dit is het hoogste gebouw van Groot Brittanië met 310 meter. 
Hierna ben ik weer richting de Tower Bridge gelopen en richting Liverpool street gelopen, vanaf daar door naar Spitalfields Market, hier een rondje gelopen en uiteindelijk even gezeten in een parkje in de buurt. Even de benen wat rust geven, want ook vandaag weer veel stappen gezet. Uiteindelijk de metro richting Trafalgar square genomen en vanaf daar naar China Town gelopen. Toen was het tijd om wat te gaan eten en ben ik naar Seven Dials Market gegaan, hier zijn allemaal tentjes waar je eten kunt kopen en er zijn allemaal tafeltjes dus je kunt overal gaan zitten om het op te eten. Dit was erg leuk. Ik heb wat gehaald bij Yum Bun, de pork en chicken. Beide waren erg lekker, ik had ook nog wat patat erbij gehaald en toen zat ik ook echt vol. 

Inmiddels had ik behoorlijk last van mn keel gekregen en moest ik veel hoesten dus ben ik terug naar het hotel gegaan. In de hotelkamer had ik het koud en warm tegelijk dus voelde me echt niet fit, dus gisteravond niet meer een blog geschreven, dus dat heb ik nu vanmorgen gedaan. Voor straks staat er een musical op het programma. Maar eerst nog even langs de drogist want mijn keel is echt verschrikkelijk.. 😅

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dag 7 / 22 mei

  Vandaag is alweer de laatste volledige dag in Londen, voor vandaag staan er meerdere dingen op het programma. Het eerste is Notting Hill, ...