woensdag 14 juni 2023

Dag 7 / 22 mei

 Vandaag is alweer de laatste volledige dag in Londen, voor vandaag staan er meerdere dingen op het programma. Het eerste is Notting Hill, dit is een bekende wijk in Londen die bekend staat om de kleurrijke huizen. Ik heb 's ochtends de metro richting Notting Hill genomen en toen ik daar aankwam was het lunchtijd, ik heb toen een sausage roll bij Greggs gehaald, is ook iets typisch Brits. Eenmaal buiten kreeg ik weer een lekkere hoestbui waar ik bijna in bleef hangen. Er kwam al een man op me af om te vragen of alles wel goed ging en of hij niet wat water voor me moest halen. 😅


Toen ik weer wat hersteld was ben ik verder gaan lopen en kwamen de typische gekleurde huizen al in zicht, ziet er echt leuk uit. Ook was er markt, de Portobello Road market. Leuk om al die kraampjes te bekijken ik heb hier dan ook een poosje rond gelopen. 



Ik heb hier nog een tote bag gekocht van Notting Hill Shopping bag. Ook is hier de Travel Book store, dit is een belangrijk onderdeel uit de film Notting Hill, leuk om dat in het echt te zien. Ook de blauwe deur uit de film, deze loop je zomaar voorbij want hij valt niet echt op.

Toen ik hier eenmaal uitgekeken was heb ik de metro richting Camden Market genomen, hier was het behoorlijk druk. Ook weer allemaal kleine winkeltjes/kraampjes en veel eten. Leuk om hier rond te lopen omdat dit altijd genoemd wordt als je zoekt op leuke dingen te doen in Londen. 




Nadat ik hier uitgekeken was ben ik richting Stratford gegaan met de metro. Hier zit een Westfield Mall waar ik eerder ook was geweest met mijn moeder en later nog een keer met mijn ouders en broer. Hier nog even rondgekeken bij winkels, nog wat dingetjes gekocht. Waaronder nog een paar boeken. Die zijn hier echt een stuk goedkoper dan thuis. Scheelt soms wel meer dan €10, best veel dus! Verder niet zoveel gekocht en inmiddels best wel trek gekregen. Er zat in het winkelcentrum een Popeyes, dit is een keten uit Amerika en we hebben in Amerika daar ook wel eens gegeten. Het is een kiprestaurant dus ik heb lekker kip gegeten. Smaakte goed! Het was inmiddels al na 20:00 en ben toen nog even naar de supermarkten gegaan die aan de andere kant van de weg zaten. Hier nog wat dingetjes gekocht om thuis te proberen. 

Toen was het tijd om de metro weer richting het hotel te nemen. Eenmaal aangekomen bij het hotel ben ik begonnen met mijn spullen in te pakken. De meeste spullen heb ik gelijk ingepakt, alleen de dingen die ik de volgende dag nog nodig zou hebben heb ik nog niet ingepakt. Na het inpakken nog even serie gekeken op de tablet en toen was het alweer tijd om te gaan slapen. Tot morgen!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dag 7 / 22 mei

  Vandaag is alweer de laatste volledige dag in Londen, voor vandaag staan er meerdere dingen op het programma. Het eerste is Notting Hill, ...