maandag 22 mei 2023

Dag 4 / 19 mei

 Voor vandaag stond Kensington Palace op het programma.  Ik had gisteravond nog een kaart besteld omdat je dit van te voren moest doen. Ik had als tijd 13:00 aangegeven omdat ik niet goed wist hoe ik wakker zou worden en hoe ik me zou voelen. Ik voelde me bij wakker worden totaal niet fit, dus heb rustig aan gedaan. Wat langer in bed blijven liggen en uiteindelijk rond een uur of 11 klaar gaan maken om te vertrekken. Uiteindelijk was ik rond 11:45 helemaal klaar en ben ik richting het metrostation gelopen. Ik merkte al gelijk dat ik vandaag niet te veel moest willen want het kostte me behoorlijk wat energie. Eenmaal met de metro in de buurt van Kensington Palace aangekomen ben ik naar een Tesco Express gelopen, hier heb ik een meal deal gehaald. Voor £3,90 heb je dan een sandwich, een snack (chips, chocoladereep, bakje fruit) en een flesje drinken. Toen ik dit had gehaald ben ik naar het park rondom Kensington Palace gelopen, hier heb ik een bankje opgezocht en heb ik mijn lunch opgegeten. Smaakte erg goed, ik had dit keer voor een wrap in plaats van sandwich gekozen.




Toen het richting 13:00 begon te lopen ben ik naar de ingang van het paleis gelopen. Hier stond al een behoorlijke rij voor mensen met kaartjes met tijdslot van 13:00. Uiteindelijk verliep het vrij vlot en ik denk dat ik binnen 10-15 minuten binnen stond. Je begon in het paleis door de tentoonstelling over het leven van Queen Victoria in Kensington Palace, omdat dit het paleis is waar ze is opgegroeid. Dit was wel heel bijzonder om te zien. Ook kwam je langs de jewel room met mooie sieraden en tiara’s, veel glinsteringen. De volgende tentoonstelling was heel groot, dit was Crown to Couture met hoe fashion van de royals/belangrijke mensen uit Georgian time inspiratie geeft op hedendaagse red carpet looks. Persoonlijk vond ik de kledingstukken uit de Georgian tijd boeiender dan de red carpet looks. Hierbinnen begon ik me ook steeds beroerder te voelen en kreeg ik last van hoestbuien en klam zweet dus ik ben van zitplek naar zitplek door het laatste gedeelte gekomen. Toen ik aan het einde kwam van de tentoonstelling ben ik naar buiten gelopen en richting het park gegaan, hier weer in het zonnetje op een bankje gaan zitten om te bedenken wat het beste vervolgplan zou zijn.



















Ik kwam tot de conclusie dat het het beste was om terug naar de hotelkamer te gaan om even uit te rusten en te zien hoe ik me daarna zou voelen. Zo gezegd zo gedaan. Ik kwam onderweg naar het metrostation nog langs de ‘sunken garden’ waar een beeld van Diana is geplaatst omdat ze daar zo graag kwam toen ze er woonde. Toen naar de metro gelopen en eenmaal in de hotelkamer aangekomen ben ik in bed gaan liggen, powernapje gedaan en gewoon serie gekeken totdat het wel tijd werd om weer naar buiten te gaan want ik moest wel gaan eten. Ik heb de metro naar Tottenham Court Road genomen en toen eerst nog een rondje Oxford street gedaan, nog een jas gekocht bij de Primark en een zonnebril bij de TK Maxx. Toen ik er wel klaar mee was, moest ik nog bedenken wat ik ging eten. Ik had geen zin in iets uitgebreids dus ben uiteindelijk bij de McDonalds beland, dit smaakte goed. Wel merkte ik dat ik moeite had om alles op te krijgen terwijl het dezelfde hoeveelheid was als ik thuis ook zou nemen. Toch dat ziek zijn denk ik.. Toen ik m’n eten op had heb ik de metro terug naar het hotel genomen. Bij het metrostation bleek de roltrap het niet te doen en moest je dus trap lopend naar boven, is sowieso al geen hobby van mij maar op deze manier met een hele lange steile trap al helemaal niet. Gelukkig hadden meer mensen er last van en had je steun onderweg. 😉 Boven moest ik eerst even bijkomen want door het traplopen kreeg ik nog meer last van m'n keel, het hoesten en mijn hartslag schoot ook omhoog. Dus even 5 minuutjes buiten het metrostation gezeten en toen mijn weg vervolgd naar het hotel. Eenmaal op de hotelkamer heb ik m’n iPad erbij gepakt en ben ik een serie gaan kijken. Ondertussen veel drinken en aan de fisherman’s friends, strepsils, lemsip, vocalzone en nog meer troep die ik gekocht heb voor m’n keel/hoesten en ziek zijn. Ik denk dat ik het meeste aan die dingen heb uitgegeven de afgelopen dagen 😅

Voor morgen staat het British museum op het programma met een beetje dezelfde insteek als vandaag; eerst zien hoe ik morgen wakker word.. 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dag 7 / 22 mei

  Vandaag is alweer de laatste volledige dag in Londen, voor vandaag staan er meerdere dingen op het programma. Het eerste is Notting Hill, ...